Thomas Blumenhofer od ponad 30 lat projektuje i buduje high-endowe kolumny głośnikowe. Jego zakład produkcyjny i projektowy znajduje się w naturalnym parku na południu Niemiec, nieopodal Monachium.
Mimo, że w czasie istnienia firmy przetestowano różne konstrukcje głośnikowe, to ostatecznie konstruktorem Blumenhofera najbardziej przypadły do gustu kolumny dwudrożne; należało jednak usunąć ich oczywiste wady. Początkowo poszukiwano gotowych głośników, które pasowałyby do konkretnych konstrukcji. Dość szybko poszukiwania dobiegły do końca, niestety żadne z przetworników nie spełniły pokładanych w nich nadziei. Wtedy Firma Blumenhofer zaczęła tworzyć własne projekty, co kosztowało ją wiele pracy i czasu. Badania prowadziły w jednym kierunku — poszerzenia pasma przenoszenia bez płacenia ceny w postaci utraty muzykalności. W rezultacie w zakresie tonów wysokich i średnich opracowano ulepszone głośniki kompresyjne oraz stworzono do nich dedykowane tuby. Doprowadziło to do precyzyjnej optymalizacji wszystkich elementów składowych i doskonałego dopasowania głośnika kompresyjnego i dedykowanej mu tuby. Oznacza to, że ten głośnik kompresyjny pracuje optymalnie jedynie z dostosowaną do niego tubą i odwrotnie.
W kwestii głośników basowych Blumenhofer współpracuje z firmą ATE z Ulm oraz z firmą Ehman and Partner z Gundelsheim. Rezultatem współpracy z ATE jest struktura dwumembranowa — membrany P2F i P2C. W firmie Ehman and Partner powstaje równolegle cały przetwornik, do którego montuje się wcześniej wytworzone membrany.
Według inżynierów Blumenhofera impedancja powinna być wyrównana w całym paśmie, aby system grał pełnią swoich możliwości. Płaska impedancja oznacza bardziej homogeniczny dźwięk w całym spektrum częstotliwości. Dlatego Blumenhofer opracował układ linearyzacji impedancji dla częstotliwości podziału. Spłaszcza on wykres impedancji w krytycznym zakresie. Wszystkie kolumny z serii Big Fun, Genuin i Gioia mają w zwrotnicy układ linearyzacji impedancji, który można jednak pominąć. Linearyzacja impedancji głośnika basowego owocuje lepszą rozdzielczością i kontrolą niskich częstotliwości.
Zagięcia i pochylenia ścian obudowy niektórych modeli są częścią koncepcji zwanej „Harmonic Construction”. Brak ścian równoległych przyczynia się do eliminacji fal stojących, które mogą powstawać w obudowie basowej. Każda ściana obudowy jest po wycięciu dostrajana do specyficznej częstotliwości rezonansowej. To pozwala kontrolować i kształtować zachowanie obudowy basowej. Zamiast wygaszać rezonanse obudowy, aby była całkowicie wytłumiona, nadmiar energii jest „harmonijnie” rozkładany w szerokim spektrum uważnie dobranych częstotliwości.
Inną ciekawą cechą kolumn Blumenhofera jest możliwość modyfikacji brzmienia za pomocą regulacji wysokości obudów, co może być pomocne w pomieszczeniach o niekorzystnej akustyce, gdzie bas rozchodzi się nierównomiernie.
Model | Fornir | ||
Standard | Specjalny | Premium | |
Fun 10 | 7.800 zł | 9.000 zł | 10.200 zł |
Fun 13 | 9.600 zł | 10.800 zł | 12.000 zł |
Fun 17 | 15.600 zł | 17.400 zł | 18.600 zł |
Big Fun 17 | 22.800 zł | 24.600 zł | 25.800 zł |
Tempesta 17 | 14.400 zł | 15.600 zł | 16.800 zł |
Tempesta 20 | 22.800 zł | 24.600 zł | 25.800 zł |
Tempesta 25* | 30.000 zł | 32.400 zł | 33.600 zł |
Mini | 3.960 zł | 4.320 zł | 4.680 zł |
Tempesta 17 BKS | 10.560 zł | 11.160 zł | 11.760 zł |
Genuin FS 1 MK 2 | 99.600 zł | 104.400 zł | 108.000 zł |
Genuin FS 2 | 59.400 zł | 63.000 zł | 65.400 zł |
Genuin FS 3 MK 2 | 39.000 zł | 41.400 zł | 43.800 zł |
Gioia*/** | 138.000 zł | 144.000 zł | 148.800 zł |
Gran Gioia*/** | 180.000 zł | 188.400 zł | 194.000 zł |
*Na zamówienie, cena musi zostać potwierdzona
**Kolumny w trakcie udoskonaleń, długi czas oczekiwania
Dystrybucja Audio System