Japońska manufaktura audio S’NEXT (prezes Mitsuru Hosoo) zdecydowała się wypuścić na rynek nowy produkt – słuchawki douszne o nazwach B1, B2 i B3 (seria B).
Seria B to nowy produkt opracowany przez inżynierów na podstawie wyników najnowszych badań. Koncepcja oraz cena serii oparta jest nie na jakości lecz na stopniu rozwoju badawczego. Cyfry przy nazwie odzwierciedlają więc kolejność zaawansowania poznawczo-badawczego. Projekt dźwiękowy serii B czerpie z powiązań pomiędzy przestrzenią muzyczną, dynamiką zakresu częstotliwości a samą budową techniczną słuchawek.
Zakwalifikowaliśmy powstawanie dźwięku podczas nagrywania do 2 aspektów: przestrzeni muzycznej i dynamiki zakresu częstotliwości.
Pierwszy aspekt odnosi się do postrzegania przestrzeni. Przy wykonywaniu muzyki klasycznej oraz jazzowej ogromne znaczenie mają kwestie takie jak przestrzenność, czyli znaczenie odległości, szerokości oraz pogłosu. Podczas gdy w muzyce rockowej i pop oraz ostatnio także w podkładach do filmów animowanych przestrzeń nie jest zbyt akcentowana. Istotne znaczenie mają tutaj raczej klarowność (rozdzielczość), która wynosi na pierwszy plan instrumenty i wokale. Drugi aspekt odnosi się do dynamiki zakresu częstotliwości, innymi słowy zmian natężenia dźwięku w czasie. Jeśli mamy szeroki zakres częstotliwości, naturalnym staje się możliwość zmiany natężenia dźwięku tak aby uzyskać bardziej dynamiczną ekspresję muzyczną. Są jednak gatunki muzyki, które wymagają wąskiego zakresu częstotliwości podczas nagrywania, tak aby wydobyć na pierwszy plan instrumenty i wokale.
Różnica pomiędzy tymi dwoma aspektami odnosi się nie do tego, który z nich jest nadrzędny lecz raczej do różnic w jaki sposób muzyka jest skomponowana i jakie są jej potrzeby (co potrzebuje wrazić). Jeśli chodzi o muzykę klasyczną, szczególnie orkiestralną, bardzo istotny jest układ przestrzenny instrumentów. Instrumenty smyczkowe znajdują się najbliżej widowni, dopiero za nimi widzimy instrumenty dęte i perkusję. Jeśli nie zostanie zachowany ten porządek nastąpi dezintegracja. Z tego też powodu zdecydowana wyrazistość dźwięków, która pozwala instrumentom się wyróżnić nie jest tu pożądanym zjawiskiem.
Przeciwnie w przypadku muzyki rockowej i muzyki pop, przestrzeń nie jest konieczna,ważniejsze jest podkreślenie klarowności (rozdzielczości) niż przestrzeni. Wyżej wymienione założenia są niesamowicie istotne w szczególności przy odsłuchach na słuchawkach i dlatego stało się dla nas oczywiste, iż wprowadzenie odpowiednio uformowanych krzywizn w budowie technicznej oraz przemyślne zaprojektowanego przetwornika, przyniesie o wiele większą radość ze słuchania.
Poniższy schemat przedstawia przestrzeń i klarowność (wysoką rozdzielczość) usytuowaną na osi X oraz dynamikę zakresu częstotliwości na osi Y.
Nasz poprzedni model E3000 został zaprojektowany tak aby znaleźć się w centrum schematu, seria B zajmuje już odmienną pozycję. Innymi słowy seria B ukazana jest jako model mniej uniwersalny, do słuchania specyficznych rodzajów muzyki, który jednak może oczarować i zafascynować nas całkowicie. Co jest charakterystyczną cechą naszych produktów.
Model B1 zaprojektowany jest ze szczególnym podkreśleniem bliskości dźwięków. W muzyce reprezentowanej przez muzykę do filmów animowanych nagrywanie uwidacznia bliskość dźwięków. Tak jak w przypadku tych nagrań, słuchawki B1 zostały zaprojektowane aby osiągnąć odtworzenie dokładnie takiego brzmienia, jakie zostało zaplanowane przez twórców.
Model B2 w szczególności pasuje do bogatych przestrzennie nagrań. Będzie odpowiedni do nagrań klasycznych, które charakteryzują się sporą przewagą pogłosów i wybrzmień sali koncertowej lub nagrań “na żywo” gdzie wyraźnie zaznaczone będzie odczuwania dźwięków na żywo. Co więcej słuchawki B2 wyposażone są w końcówkę MMCX, która daje możliwość łatwej wymiany przewodu w razie jego uszkodzenia.
Model B3 został zaprojektowany ze specjalnym uwzględnieniem klarowności i wyrazistości. Jest dedykowany tym, którzy chcą mieć przedstawione delikatnie dźwięki każdego instrumentu nawet z nagrań na żywo oraz delektować się silnymi wokalami z filmów animowanych oraz EDM. Słuchawki wyposażone są w standardowy przewód posrebrzany oraz końcówkę MMCX, który umożliwia łatwą wymianę przewodu.
<Poczucie dopasowania>
Poczucie dopasowania w słuchawkach dokanałowych jest zdeterminowane przez obecność lub brak nacisku. Od nowa przeanalizowaliśmy dogłębnie zagadnienie dopasowania ze względu na poczucie nacisku i zwróciliśmy uwagę jak istotne są punkty, w których styka się obudowa z uchem. Wyróżniliśmy trzy komfortowe miejsca, 2 obejmujące, 1 podtrzymujące aby słuchawki nie wypadały. Podobnie jak w statywie, który na trzech nogach jest w stanie zapewnić odpowiednie podtrzymywanie każdej obudowy.
Na rysunku poniżej, na zielono zaznaczony jest 1 punkt, na niebiesko przy części ucha zwanej skrawkiem 2, a 3 stanowią punkty podparcia zaznaczone na różowo. Skrawek zabezpiecza obudowę w bardzo delikatny sposób, tak że nie czujemy nawet momentu aplikacji słuchawek do ucha, małżowina uszna wspiera obudowę taka by nie wypadła. Poprzez poprzedzone badaniami wyraźne zdefiniowanie punktów styku obudowy z uchem, gwarantujemy duży komfort dla każdego odbiorcy z wyeliminowaniem zbędnego nacisku.
<Specjalna konstrukcja pozwalająca na naprawę co pozwala na długie użytkowanie>
Obudowa słuchawek składa się z 2 części dzięki czemu w razie konieczności naprawa staje się łatwa do wykonania a słuchawki mogą nam służyć dłużej.
<Obudowa ze stali nierdzewnej wykonana metodą MIM >
MIM to proces w którym proszek metalu jest mieszany z lepiszczem i pod taką postacią jest wtłaczany pod wysokim ciśnieniem do form i spiekany w wysokich temperaturach.
Podsumowanie
Cechy charakterystyczne
– Dźwięk zaprojektowany z uwzględnieniem relacji zachodzących pomiędzy przestrzenią muzyczną a dynamiką zakresu częstotliwości i cechami fizycznymi słuchawek.
– Wysokie poczucie dopasowania
– Długie użytkowanie, możliwość naprawy
– Obudowa ze stali nierdzewnej metodą MIM
– Oryginalny przetwornik
– Przewód posrebrzany wyposażony w MMCX (z wyjątkiem B2)
– Oryginalne tipsy z innym kolorem wewnątrz dla odróżnienia lewej od prawej strony
– Oryginalne silikonowe etui
De techniczne
<B1>
Kod produktu: FI-B1BDSSD
Obudowa: stal nierdzewna (różane złoto)
Przetwornik: 1dynamiczny+1armatura (nie połączone obwodem)
Impedancja: 13 Ω
Czułość: 94 dB/mW
Dł.przewodu: 1.2 m
Waga: 36 g
Akcesoria: silikonowe etui, tipsy (typu E 5 rozmiarów), nakładka
Cena: 2999zł
<B2>
Kod produktu: FI-B2BSSD
Obudowa: stal nierdzewna (szare wykończenie)
Przetwornik: 1armatura
Impedancja: 41 Ω
Czułość: 109 dB/mW
Dł. przewodu: 1.2 m
Waga: 32 g
Akcesoria: silikonowe etui, tipsy (typ E 5 rozmiarów), nakładka
Cena: 1249zł
<B3>
Kod produktu: FI-B3B2SSD
Obudowa: stal nierdzewna (wykończenie srebrne)
Przetwornik: 2BA (nie połączone obwodem)
Impedancja: 19 Ω
Czułość: 102 dB/mW
Dł.przewodu 1.2 m
Waga: 36 g
Akcesoria: silikonowe etui, tips(E type 5 rozmiarów), nakładka
Cena: 2099zł